Nem indítanak eljárást a Morning Show ellen

A Class FM rádió reggeli műsora ezúttal megúszta, hiszen a Médiatanács most nem indított ellene eljárást. Nemrég írtunk egy bejegyzésünkben arról, hogy a Médiatanács megszüntetheti a Class FM reggeli műsorát, a népszerű Morning Show-t. A Médiatanács pénteken egy másik esetben döntött: a hatóság, a rádió reggeli műsorára érkezett állampolgári bejelentést megvizsgálva, jogsértés hiányában nem indított eljárást.



A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság pénteki közleményében a következőket mondta: a médiatanács figyelmeztette a Kossuth Rádió médiaszolgáltatóját a reklámszabályok betartására, mert a rádió egy novemberi adásában egy alkalommal olyan benzinkútreklámot népszerűsített, amely közvetlenül szólított fel gyermekeket arra, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a vállalat plüssállatainak megszerzésére.

A TV2 sem úszta meg büntetés nélkül: a NMHH hatósági eljárást indít a TV2 Trendmánia című műsorának januári adása miatt, amelyet egy körömlakkgyártó támogatott, vállalkozásának túl direkt, szabálytalan megjelenésével. Két hatósági eljárást indítottak az RTL Klubbal szemben, az Egészségkalauz és a Kalandor című műsoraikban látott feltűnő szolgáltatások illetve termékek túl direkt népszerűsítése miatt.

A Médiatanács évente mintegy 200 hatósági eljárást indít médiafelügyeleti ügyekben, a leggyakoribb jogsértésnek a hatósági szerződésekben foglalt vállalásoktól való eltérések után a reklámszabályozási területen észlelt hiányosságok bizonyulnak.

A Class FM rádió Morning Show című műsorának január 27-ei és 28-ai adásában elhangzott viccelődés miatt viszont nem indítottak eljárást, ugyanis “bár a műsorszám egyéni érzékenységet sérthetett, az elhangzottak nem vetették fel az emberi méltóság – ezen belül a beteg emberek méltóságának – védelmét célzó rendelkezés megsértését”, indokolta a médiatanács.

További hét körzeti rádió és három kisközösségi rádióval szemben is eljárások indultak, mert a vizsgálatok szerint a tavalyi évben nem teljesítették a magyar zene arányára a médiatörvényben előírt rendelkezéseket. Az eljárásban érintett rádiók: a fővárosi székhelyű Music FM, Civil Rádió és Klubrádió szolgáltatóját, valamint a miskolci Ozone FM és Szent István Rádió, az egri székhelyű Szent István Rádió és a nyíregyházi Európa Rádió szolgáltatóit.

Forrás: NMHH

 

Nincs hozzászólás

  1. […] A rádió az elmúlt időszakban többször is kapott figyelmeztetést a műsorvezetés miatt:  Sebestyén Balázs, Rákóczi Ferenc és  Vadon Jani Morning Show-jának több adásában is “a tizenhat éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására” alkalmas beszélgetések hangzottak el. […]

     

Üzenet írása

Üzenet szövege